Spread the gooooood word!
24 maart 2017

SEO vs. Storytelling

SEO rapportages

SEO versus Storytelling

Ken je die dagen nog, waarop je uit je dak ging voor die verschrikkelijk gevormde zinnen om maar aan “SEO eisen” te kunnen voldoen?
 Nou, die dagen zijn voorbij: 2018 is het jaar van storytelling. Ofwel jouw verhaal creëren en vervolgens herhalen, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen en.. Oja, herhalen!



SEO

Zodra we op het internet gaan zoeken, willen we snel antwoord op onze vraag. Daarop werkt onze goede vriend Google. Heel simpel gezegd is Google alle websites aan het keuren op informatie, gebruiksgemak en natuurlijkheid. Zo ontstaat een ranking van websites die heel goed zijn (en dus bovenaan bij Google staan) en websites die slecht zijn (slecht vindbaar zijn).

Heb jij dus stevig geïnvesteerd in SEO en zoekwoorden? Hopelijk heb je dan ook gebruik gemaakt van een goede tekstschrijver. Want de ondernemer die zijn boodschap in een goed verhaal weet te verpakken, wat ook nog gebruiksvriendelijk is , is de toekomstige koning van het internet.

Storytelling

Google maakt het PR-verhaal namelijk tot de kern van de zoekresultaten. En meer dan ooit ligt de focus op gebruiksgemak voor jouw bijvoorbeeld jouw klanten. Beter dan losse woorden is het om jouw verhaal te schrijven en daarin je zoekwoorden op een natuurlijke manier te verwerken. Zodanig, dat er een interessant coherent verhaal ontstaat waarin jouw klanten zich kunnen herkennen.

Heb jij al een ijzersterk verhaal? Denk na over wat jouw kracht is, wat jouw business uniek maakt, wie jij bent of wie jouw team is. En vorm er een verhaal van. Vervolgens zorg je ervoor dat je bij alle activiteiten jouw verhaal als uitgangspunt neemt. Dit zorgt voor consistentie en uiteindelijk uniformiteit.

Daarnaast geven wij je mee om na te denken en te bepalen hoe begrijpelijk en gemakkelijk de informatie is. Beantwoord dus vooral de vraag hoe jij jouw klanten helpt om nog beter, makkelijker of efficiënter iets te doen of te laten. Hoe beter jij dit onder de knie hebt, hoe beter Google jou zal waarderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *